Trenuri în Olanda: cum să nu fii mâncat de căi ferate

Pin
Send

O mulțime de informații valoroase despre trenuri în Olanda (Olanda) și o poveste sfâșietoare despre modul în care un mecanism care funcționează perfect poate eșua în cel mai nepotrivit moment, zdrobind cam nervii domnilor respectabili.

Dacă echipa noastră a ieșit din vizuină pentru a cerceta împrejurimile, atunci am ales trenurile exclusiv ca mijloc de transport, chiar în ciuda neînțelegerii care a apărut odată între noi și de căile ferate din Olanda... Am schimbat curajosele trenuri olandeze doar de două ori: o dată cu un autobuz de dragul interesului și experienței noi și a doua oară cu un tramvai, dar din pură necesitate. Dar am purtat dragostea pentru trenurile din Olanda pe parcursul întregii călătorii și continuăm să o păstrăm tremurând în inimile noastre până în prezent. În ciuda tuturor durerilor pe care ni le-au provocat. Ei bine, bate - înseamnă că iubește.

Trenuri în Olanda - este tot! Acestea conectează orașele și conectează diferite zone ale orașului, permițând oamenilor să se întâlnească și să facă afaceri. Viața este în plină desfășurare, afacerile se dezvoltă - și toate acestea se datorează nu în ultimul rând funcționării bine unse a transportului feroviar din țară.

În general, trenurile nu sunt doar cea mai convenabilă formă de transport, ci și cele mai ieftine. De exemplu, o călătorie cu autobuzul de la Zaandam la centrul Amsterdam costă 5 € (doar jaf!), Iar prețul unui bilet de tren pe această rută este de doar 2,5 €. În plus, este de trei ori mai rapid în tren.

Trenuri în Olanda aleargă foarte des - nu-mi amintesc un caz când am așteptat trenul dorit mai mult de 10 minute. Deși deplasarea trenurilor pe direcții îndepărtate și nu cele mai populare nu va fi cu siguranță atât de frecventă.

Puteți merge în clasa întâi și puteți merge în a doua, ceea ce, desigur, este mai ieftin. Avantajul primei clase este că obțineți o poziție fixă ​​a scaunelor, care poate fi utilă atunci când călătoriți pe distanțe mari în timpul orelor de vârf.

Crash în universul căilor ferate olandeze

Sarcina noastră a fost să ajungem de la Amsterdam la Haga pentru a ne muta într-un apartament închiriat prin airbnb.ru. Nimic nu prefigurează o furtună. Știam că este o chestiune neînsemnată, așa că am făcut check-out cu doar o oră înainte de întâlnirea noastră cu proprietarul apartamentului. Cine ar fi putut ști că în această zi și tocmai la această oră se va întâmpla imposibilul - munca bine coordonată a comunicației feroviare a Olandei ar zbura spre Tartarara, ceea ce ne va dovedi să rătăcim multe ore prin orașele și ținuturile olandeze.

Deci, am cumpărat un bilet de tren la Haga, am urcat în trăsură și plecăm ...

Traseul nostru a trecut prin Haarlem. Ne-am uitat pe fereastră și am ascultat muzică, aruncând ocazional ochi leneși către un panou de anunțuri care ne spunea unde este trenul și care va fi următoarea gară. Totul a mers ca de obicei. Un fior rece mi-a străbătut corpul abia în momentul în care ne-am dat seama că trenul se afla în gara Harlem de ceva timp și doar trio-ul nostru a rămas în vagon. O tăcere alarmantă atârna în aerul trăsurii și am decis să ieșim din cutia ei pentru a colecta câteva informații despre cele întâmplate.

Este imposibil să spunem fără echivoc dacă am reușit sau nu. Informațiile erau incomplete, iar oamenii nu erau vorbăreți - au dispărut, pronunțând un singur cuvânt „imposibil”. Am colectat informații câte puțin, dar nu am putut obține imaginea de ansamblu, iar puzzle-ul a rămas nerezolvat. "Ce se petrece aici?" - am întrebat cerul, căzând pe betonul rece de la etajul gării. Harlem nu ne-a dat un răspuns.

În plus, am fost hărțuiți în permanență de apelurile băieților de la Haga din diaspora asiatică, dărâmându-ne cu generozitate cu amenințări furioase pentru a da o bătaie bună pentru faptul că întrerupem numirea și dezamăgim oamenii serioși. Au fost nemulțumiți de noi și am fost lăsați să ne descurcăm singuri. Din nou am rămas singuri cu problemele noastre.

Sentimente de lipsă de speranță. Lipsa de intelegere. Mecanismul s-a defectat și toate planurile au fost sparte. Marele rechin galben-albastru, strângându-ne strâns corpurile în fălcile sale de trei rânduri, ne-a zguduit dintr-o parte în alta până la epuizarea completă. Zaandam-Amsterdam-Haarlem-Sloterdijk-Haarlem-Amsterdam. A trecut o eternitate până când ne-am găsit cumva miraculos în Utrecht - doar acolo ne-am odihnit nasul pe pesmet, ceea ce ne-a arătat drumul spre Haga. Am condus prin Gouda, un oraș cu brânză, apropiindu-ne de oraș dinspre est. Încă ceva, iar Haga ne-a deschis porțile. Am ieșit. Am ajuns acolo.

Pentru noi, a rămas întotdeauna un mister ce s-a întâmplat în acea zi mohorâtă de mai departe Căile ferate olandeze... Trenurile au înnebunit, iar oamenii au rămas indiferenți. Am convenit că a existat un incident undeva de-a lungul pistelor și că comunicarea directă între Olanda de Nord și de Sud a fost întreruptă. Principalul lucru este că am depășit criza cu demnitate și nu ne-am descompus.

Morală: chiar și un mecanism atât de clar și aparent impecabil pentru circulația trenurilor în Olanda eșuează uneori și poate amenința chiar și pe cel mai respectator de lege, cu o problemă serioasă.

Cumpărarea biletelor de tren în Olanda

Acest lucru se poate face în două moduri, sau mai bine zis, chiar trei. Biletele pentru transportul feroviar în Olanda pot fi achiziționate de la casă, dar nu este întotdeauna posibil să le găsiți, astfel încât este mai ușor să folosiți automatele de bilete. Există două tipuri de mașini: cele în care puteți plăti doar cu un card bancar și cele care acceptă și monede. Acesta din urmă poate fi identificat datorită unui slot special pentru aruncarea de monede, situat deasupra ecranului. Dacă cumpărați un bilet de tren la o casă de bilete sau la o mașină care folosește monede, atunci va trebui să plătiți exact ce costă biletul. Dar la plata cu Visa și MasterCard, va fi reținut și un comision de 50 de cenți de euro.

Biletele în sine sunt de două tipuri: bilete simple pe hârtie și bilete magnetice. Al doilea trebuie să fie sprijinit de posturi speciale de validare la stația de plecare și din nou la stația de sosire - nu pot garanta corectitudinea instrucțiunilor, acestea sunt presupunerile noastre pe baza observațiilor despre comportamentul localnicilor. Dar nu trebuie să faceți nimic cu primele - dacă controlerul vă apucă în tren, arătați-i cu mândrie această bucată de hârtie, se va relaxa instantaneu și o va lovi cu veselie cu o ștampilă. În general, voi observa că controlorii sunt o pasăre rară: în 10 zile i-am întâlnit doar de două ori, apoi există posibilitatea ca aceasta să fie doar o viziune - poate că nu există deloc.

Numere puține: tarifele trenurilor în Olanda

Tariful de la Aeroportul Schiphol la centrul Amsterdam (Amsterdam Centraal) este de 4 €.

Un bilet pentru ruta Zaandam-Amsterdam Centraal costă 2,5 €. Viața în Zaandam este bună, deoarece hotelurile sunt mult mai ieftine decât în ​​centrul orașului și, de fapt, acest oraș este regiunea de nord a Amsterdamului. Apropo, puteți găsi un hotel aici - roomguru.ru. Am stat la Ibis Budget doar 3000 de ruble / zi pentru o cameră triplă.

La ajungeți de la Amsterdam la Haga, trebuie să plătiți 11 €. Gara centrală din Haga se numește Den Haag Centraal, pe lângă aceasta există și alte câteva în diferite părți ale orașului.

Un bilet de tren de la Haga la Rotterdam (Rotterdam Centraal) costă 4,6 €.

Puteți afla prețul și puteți cumpăra un bilet pentru direcția dorită de pe site trenuri Olanda - www.ns.nl/en.

Abonamente de călătorie și reduceri

Pe site-ul feroviar, puteți vedea informații despre reduceri de până la 40% la bilete în afara orelor de vârf și în weekend. Din păcate, numai deținătorii de carduri NS Flex pot folosi reducerea pentru ei și pentru trei colegi de călătorie (există mai multe tarife care trebuie selectate și plătite lunar). Dar numai rezidenții locali pot deveni deținător de card: aveți nevoie de o adresă în Olanda și de un card bancar local.

Trein dagkaart - acestea sunt abonamente zilnice în toată țara pentru 13-20 de euro, care, ca parte a campaniei, sunt uneori vândute în supermarketurile din Olanda.Dar astfel de promoții sunt rare; un turist nu ar trebui să se bazeze pe ele.

Bilet de tren de o zi pentru 19,50 € - card de călătorie pentru o zi. Vândut doar cu Holland Pass (există trei tipuri de ele: 45, 60 și 75 de euro), care oferă reduceri la muzee și alte locuri turistice. Dacă nu aveți nevoie de acest card de muzeu, atunci nu este profitabil să îl cumpărați pentru cardul de călătorie. Citiți pe site-ul lor web despre Pass și Holland Pass în sine.

Pe scurt, turistul mediu nu poate conta pe abonamente de călătorie și reduceri la trenuri în Olanda!

Întregul ciclu de rapoarte „Olanda: o călătorie sălbatică către inima unui vis psihedelic”:

1. Amsterdam: primul contact
  2. Frica și ură la Amsterdam
  3. Lyosha pe cer cu diamante
  4. Trenuri în Olanda: cum să nu fii mâncat de cale ferată

Va urma…

Și, de asemenea, materiale suplimentare ca parte a tăieturii regizorului: